Temat tego tygodnia to Tajemnice Książek. Na początek przygotowałyśmy dla Was kilka zagadek. Nie są one proste, ale.. mocno trzymamy kciuki, że bez problemu sobie z nimi poradzicie.

  1. Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy, taki piękny, kolorowy. Będzie ci potrzebna ona, najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona. Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz, a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

  2. Czyta ją mama, czyta i tata często w obrazki jest bogata. Dużo liter na każdej stronie, są historie o królu na tronie. Są też wiersze rymowane, najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

  3. Zanim zaczniesz czytać książkę, najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę, patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu, czy jest tam rysunek samochodu? Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka, to właśnie jest… (okładka)

    Podobały Wam się zagadki? Mamy nadzieję, że nie sprawiły Wam dużo trudności, a tymczasem przed Wami kolejne zadanie wysłuchajcie uważnie wierszy i opowiadania, które Wam przygotowałyśmy.

     http://elizasmahoney.com/2013/10/05/bajka-o-zmeczonej-ksiazce-z-bajkami/

    https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/Jak-powstaje-ksi%C4%85%C5%BCka-TEKST.pdf

    WIERSZ: „Mole książkowe” Dominika Niemiec

    Otwieram książkę, jedna chwilka

    i już jestem w innym świecie.

    W wyobraźni staję się piękną królewną

    lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.

    Każda książka roztacza przede mną

    świat niezwykły, wspaniały.

    Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,

    rozdział od deski do deski… czyli cały.

    Rodzice doskonale rozumieją

    mój zachwyt nad książkami,

    bo tak jak ja są zwyczajnie

    książkowymi molami.

    Słowo do Rodziców: Po przeczytaniu wiersza warto porozmawiać z dzieckiem na jego temat. O jakim przedmiocie był wiersz? W kogo zamienia się dziewczynka, czytając książkę? Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki? Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami? Co to znaczy czuć zachwyt? Co to znaczy „przeczytać coś od deski do deski”? Kto to jest „mol książkowy”? Czy lubicie czytać książki? Czy są takie książki, którymi jesteście zachwyceni?

    Zachęcamy dzieci do zapoznania z piosenkami oraz rodziców do przypomnienia dziecięcych lat ;)

     

    Jakie książki lubimy?”

    Rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu.

    Słowo do Rodziców: W tym czasie warto usiąść z dzieckiem i wytłumaczyć mu, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania, opowiadać długą historię lub mogą być napisane wierszem. Jeżeli posiadają Państwo takie książki, warto je dzieciom pokazać dla porównania. Zapytajcie swoje pociechy, którą książkę znajdującą się w domu lubią najbardziej i przeczytajcie ją wspólnie.

     Ciekawostki o książkach:

    https://www.szkolneblogi.pl/blogi/zsp-zarnowiec-sko/jak-powstaje-ksiazka/

     

     

     

    https://przedszkolankowo.pl/2017/02/12/zasady-korzystania-z-ksiazek-prezentacja-multimedialna/zasady-korzystania-z-ksiazek-prezentacja-multimedialna-dla-dzieci/

     Zachęcamy wszystkie dzieci do wykonania swojej książki oraz zakładki oto kilka pomysłów:

     https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/475-moja-bajka

     http://praceplastyczne.pl/papier/111-zakladka-do-ksiazki-z-papieru

     https://apumpkinandaprincess.com/diy-minion-bookmarks/

     https://www.gluedtomycraftsblog.com/2016/02/handprint-flower-bookmarks-kid-craft.html

    Dbając o naszą sprawność fizyczną na koniec proponujemy kilka ćwiczeń:

    https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/cwiczenia-dla-dzieci-wideo,6575,n,168